سید حسن کاظم زاده

آقای علیزاده در ابتدای نوشتارتان تحت عنوان احزاب اصلاح طلب يزدي را بهتر بشناسيم غرموده اید که \"به تكاپو افتادن اصلاح طلبان يزدي براي پيروز شدن در انتخابات آتي كاملا مشهود است؟؟؟\"                                     

 الف – کاش توضیح می دادید که منظورتان از آن سه علامت سوال چیست فکر می کنید که احزاب اصلاح طلب یزدی باید خفه شوند.                              

 
ب – منظورتان از عبارت مشهود است در جمله ی اولتان چیست آیا توقع دارید که این نیروها نباید در راستای انتخابات فعالیت مشهودی را انجام دهند؟ آیا در نظر شما صلاح طلبان نیز باید مخفی کاری نمایند؟ فرموده اید که \"برگزاري جلسات و سخنراني هاي سياسي، فضاي مطبوعاتي ورسانه اي كه ايجاد نموده اند همگي اين موضوع را به اثبات مي رساند كه اصلاح طلبان يزدي ...در تلاشند... با پيروزي در انتخابات شوراها... گامهاي بعدي را با پيروزي و موفقيت به انجام برسانند. \"
الف – مگر کسی فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان را مخفی نموده است که شما در صدد برآمده اید تا با توجه به علایم و نشانه ها آنرا اثبات کنید؟ ب – شما که در بخش نخست مطلبتان فرموده بودید فعالیتهای انتخاباتی اصلاح طلبان کاملا مشهود است پس چرا مجددا خود را به رحمت افکنده و با توجه با علایم و نشانه هایی چون برگزاري جلسات و سخنراني هاي سياسي، فضاي مطبوعاتي ورسانه اي در پی اثبات ان بر آمده اید؟                                                         

ج – فکر می کنید وظیفه ی احزاب در قبال انتخابات چیست؟ اصلا مگر فعالیت احزاب برای انتخابات چیز عجیب و غریب یا نا مانوسی محسوب می شود؟ مگر اصولگرایان برای شرکت در انتخابات فعالیتی ندارند؟ بی شک بسیاری از انان حتا کاندیداهای خود را هم برای انتخابات آتی معین نموده اند.               
آقای علیزاده در معرفی خودتان از حزب مشارکت یزد فرموده اید که \"در حزب مشاركت يزد، غلامعلي سفيد همه كاره است و با توان وقدرت مالي و اجرائي كه دارد، حتي رياست شوراي هماهنگي اصلاح طلبان يزدي را بر عهده گرفته است.\"     
البته جواب این مساله با حزب مشارکت می باشد اما باید بگویم که برخلاف احزاب اصولگرای استان که به قول خودشان هیاتی عمل می کنند و همیشه تصمیمات با سلام و صلوات گرفته می شود و اعضا تنها حق تایید نظرات بزرگان خود را دارند، تمام تصمیم گیری ها در این حزب استانی با رای اکثریت اعضای شورای مرکزی اتخاذ می گردد. همچنین در بخشی از مطلب خود از عبارت ایضایی استفاده نموده اید که فکر می کنم ایذایی درست باشد!!!                              
در مورد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فرموده اید \"وحيد دستگاه دار ،مصطفي قاسمي ،سراج الدين وحيدي ،حمزه غالبي ،امير پاكزاد ،كافي ،از اعضاءشوراي مركزي وعده اي از اعضاء منحل شده انجمن جمهوري خواه دانشگاه يزد اعضاي اين سازمان هستند .                                                                 
الف – آقای غالبی هیچ گونه فعالیت مشترکی با این سازمان نداشته و هرگز عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه ی یزد نبئده است.                               
ب – هیچ یک از اعضای انجمن جمهوری خواه دانشگاه یزد در این حزب عضویت ندارند و اگر مدرکی برای این مدعای خود دارید بهتر است که آنها را منتشر کنید.              
فرموده اید که\" مشاركتي هاي دو آتشه نيز در زمان حضور سيد محمدرضا خاتمي در يزد نتوانستند در جلسات اين حزب سياسي شركت نمايند . \" در این زمینه این توضیح لازم است که جلسه ی مذکور با همکاری سازمان مجاهدین و حزب مشارکت برگزار شد و اعضای اسن دو حزب سیاسی استان در ان حضور داشتند و صرفا کسانی که عضو رسمی یکی از دو حزب نبودند نتوانستند در آن شرکت کنند.              
نویسنده ی محترم شما گفته اید که آنها – یعنی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یزد - بيشتر در پي برگزاري \"جلسات ضد عدالت\"و تخريب دولت گام بر مي دارند.       
کاش توضیح می دادید که چه مدرکی برای این کار دارید؟چرا که اعضای این حزب نه علاقه یی به موضع گیری در جلسات سیاسی دارند و نه تا کنونی مصاحبه یی را در اختیار خبرگزاری ها نهاده و نه جلسه یی جز پیرامون مشروطه برگزار کرده اند که از انها شایبه نقد دولت به مشام برسد.                                
آقای علیزاده، ادعا کرده اید\" است انجمن اعوان از اين حزب سياسي – سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یزد - دفاع مي كند\" در این زمینه لازم به توضیح است که این برچسب ها با هیچ چسبی به انجمن اعوان نمی چسبد و این انجمن هیچ دیدگاه مشترکی با احزاب اصلاح طلب یزد نداشته و تمام اعضای انگشت شمار آن، علاقه یی به
فعالیتهای سیاسی نداشته و هرگز دفاع مستقیم و غیر مستقیمی از هیچ حزب سیاسی نداشتند.                                                          
فرموده اید که حزب اعتدال و توسعه ی استان یزد \"براي انتخابات خبرگان كانديداي مورد نظر خود را انتخاب نموده اند\" قابل عرض است که در این زمینه تلاشهایی شده اما تصمیمی اتخاذ نشده است.                                   
و باز مدعی شده اید که این حزب \"براي انتخابات شوراها، نيز به جز رادمنش بقيه كانديداهاي خود را انتخاب نموده اند\" در پاسخ جنابعالی باید گفت این حزب هنوز تصمیم گیری دقیقی پیرامون کاندیداهای احتمالی اتخاذ نکرده و صرفا در این زمینه گمانه زنی ها و صحبتهایی داشته و هنوز تا مزحله ی گزینش نهایی کاندیداهایشان فرصت زیادی باقی مانده است.                                

باز فرموده اید که كاظم زاده از افراد مطرح اين حزب، تنها فرد شركت كننده در جلسات شوراي هماهنگي اصلاح طلبان است باید گفت که از ابتدا قرار بر این بوده که تمام  احزاب تنها با یک عضو در این جلسات شرکت کنند و از سوی حزی اعتدال و توسعه این وظیفه بر عهده ی اینجانب نهاده شده است.                
در مورد حزب کارگزاران نیز فرموده اید که \"اين حزب در انتخابات خبرگان و شورا تابع بي چون و چراي شوراي هما هنگي اصلاح طلبان است .                    

کاش توضیح می دادید که از کجا به چنین نتیجه یی رسیده اید چرا که تقریبا در تمام انتخاباتهای گذشته کارگزاران یزد راه جداگانه یی را نسبت به دیگر گروههای اصلاح طلب استان پیموده است و معلوم نیست که تا چه زمانی با اصلاح طلبان استان همراه و هم رای باشد.                                         
مجمع روحانيون مبارز حجت الاسلام رضوي در انتخابات خبرگان و شوراها حركت خاصي نخواهد نمود و به حركتهاي اعتماديون بسنده خواهد كرد و او فقط به فكر تسخير كرسي مجلس هشتم خواهد بود .                                                 
در باره ی شوراي هماهنگي اصلاح طلبان يزدي نیز فرموده اید که در اين شورا بيشتر اعضاي حزب مشاركت نفوذ دارند .باید عرض نمود که در این شورا همه ی احزاب تنها یک نمایده دارند و با رای گیری تصمیم گیری شده و هر عضو تنها یک حق رای دارد.در پایان شایان ذکر است که این جانب نه به عنوان سخنگو یا نماینده حزب اعتدال و توسعه یا شورای هماهنگی که به عنوان ناصحی امین سعی ئر نقد نوشته ی آقای علیزاده نمودم و مدعی نیستم که تمام شبهات ایشان را پاسخ داده باشم. 

                                                             
سید حسن کاظم زاده

وبلاگ نویس 

اخبار مرتبط در يزدفردا:

احزاب اصلاح طلب يزدي را بهتر بشناسيم

گزارشي از فعاليت اصلاح طلبان يزدي بر عليه دولت نهم

گزارشي ازدور جديد فعاليت اصولگرايان يزدي


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا